Jawatan Kosong di Universiti Tun Hussien Onn Malaysia (UTHM)




Sejarah Universiti Tun Hussein Onn Malaysia bermula pada 16September 1993 dengan penubuhan Pusat Latihan Staf Politeknik (PLSP), yangbertujuan melahirkan dan melatih tenaga pengajar yang berpengetahuan danberkemahiran dalam pelbagai bidang kejuruteraan untuk sistem politeknik dinegara ini. Penubuhan ini mencatatkan satu lembaran baru dalam perkembanganpendidikan negara. Pusat ini dikendalikan oleh Universiti Teknologi Malaysia (UTM)dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia melalui memorandumpersefahaman yang telah ditandatangani bersama pada 28 Jun 1993.
Lembaran baru perjalanan menuju puncak kegemilanganinstitusi ini diselak lagi apabila mesyuarat Kabinet yang telah diadakan pada20 September 2006 telah meluluskan untuk menukar nama KUiTTHO yang akandikenali sebagai Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM). 1 Februari 2007merupakan satu tarikh keramat kepada semua warga universiti apabila DatukMustapa bin Mohamed, Menteri Pengajian Tinggi membuat pengumuman rasmi mengenaiperkara tersebut. Majlis Perisytiharan Universiti Tun Hussein Onn (UTHM) telahberlangsung pada 2 Mac 2007 dan dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Hishammuddin binTun Hussein Onn.
Koperasi Alumni Universiti Tun Hussein Onn Malaysia JohorBerhad mempelawa calon-calon warganegara Malaysia yang berkelayakan untukmengisi kekosongan jawatan:

1. Pengurus Koperasi

Tarikh Tutup: 31 Januari 2012